904gts.se
© Lasse Jönsson Klassiska Bilar,2019
Kontakt
Lasse Jönsson Klassiska Bilar AB Norra Infarten 72 654 65 KARLSTAD Tel. 054-212 904
PORSCHE 911 1965 “MONTE” Karossen för Monte Carlos första bilar var stort sett identisk med produktionsmodellen. Interiören var spartansk. Dom signalröda bilarna fick ett passagerarsäte i svart läder med tyg och nackstöd medan föraren satt i en skalstol typ 356 C och både förare och passagerare fick säkerhetsbälten. Fronthuven låstes med gummistroppar. Kapaciteten på vindrutespolarsystemet fördubblades med en andra behållare. Bakrutan var speciell för att motverka imbildning. Bak svetsades en bogserögla fast. Mellan sätena fanns en låda för verktyg och föraren hade ett extra fotstöd för vänster fot. Värmen hade ingen reglering och en extra hastighetsmätarvajer monterades som reserv. Vindrutetorkarnas parkeringsläge flyttades från förarsidan till passagerarsidan. Denna bil byggdes om för rally i mitten av 80-talet och har därefter körts i ett 60-tal tävlingar. Tekniska data Luftkyld 6-cylindrig boxermotor på 2 liter och 130 hk original. Denna motor har dock effekthöjts till 150 hk.
Lasse Jönsson Klassiska Bilar
904gts.se
904gts.se
© Lasse Jönsson Klassiska Bilar, 2019
Kontakt
Lasse Jönsson Klassiska Bilar
PORSCHE 911 1965 “MONTE” Karossen för Monte Carlos första bilar var stort sett identisk med produktionsmodellen. Interiören var spartansk. Dom signalröda bilarna fick ett passagerarsäte i svart läder med tyg och nackstöd medan föraren satt i en skalstol typ 356 C och både förare och passagerare fick säkerhetsbälten. Fronthuven låstes med gummistroppar. Kapaciteten på vindrutespolarsystemet fördubblades med en andra behållare. Bakrutan var speciell för att motverka imbildning. Bak svetsades en bogserögla fast. Mellan sätena fanns en låda för verktyg och föraren hade ett extra fotstöd för vänster fot. Värmen hade ingen reglering och en extra hastighetsmätarvajer monterades som reserv. Vindrutetorkarnas parkeringsläge flyttades från förarsidan till passagerarsidan. Denna bil byggdes om för rally i mitten av 80-talet och har därefter körts i ett 60-tal tävlingar. Tekniska data Luftkyld 6-cylindrig boxermotor på 2 liter och 130 hk original. Denna motor har dock effekthöjts till 150 hk.
Lasse Jönsson Klassiska Bilar AB Norra Infarten 72 654 65 KARLSTAD 054-212 904
Kontakt